2009 bestämde Ingemar och Peter sig för att göra något åt det de sett under åren inom branschen. De hade jobbat inom el och tele sedan 90-talet, först i Telegruppen, men såg samma problem om och om igen.
”Vi märkte att kunderna blev lämnade vind för våg efter installationen.”
Stora företag som skickade ut olika tekniker varje gång, ingen som kunde svara på enkla frågor, och när något gick sönder fick kunderna börja om från början med nya ansikten.”
Ingemar Schönning, medgrundare
När teknikern försvinner, försvinner kunskapen
Det klassiska scenariot: En BRF eller ett företag får sin larminstallation eller sitt passersystem installerat. Allt funkar bra – tills det inte gör det. Då ringer de supportnumret och får höra att ”den tekniker som installerade systemet jobbar inte kvar här längre.”
Det blir ofta att kunden får sitta där med ett system som ingen riktigt förstår, med manualer på engelska och supportavtal som kostar mer än själva installationen.
Mölndals Tele byggdes på en enkel idé: vi stannar kvar tills huset rivs. När Ingemar eller Peter installerar något hos dig får du deras direktnummer. Samma person som installerar är den som rycker ut när något krånglar.
”Det handlar om trygghet”, förklarar Peter. ”När Lundby sjukhus ringer – och de har gjort det sedan 80-talet – så vet de att de får samma kvalitet varje gång. De behöver inte förklara sitt system för en ny tekniker.”
15 år senare
Idag, 15 år efter starten, har vi kunder som följt med oss sedan Telegruppen-dagarna på 90-talet. Vårt längsta kundförhållande sträcker sig över 40 år.
Vi har installerat allt från enkla kodlås till komplexa brandlarmsystem på sjukhus. Vi har blåst fiber i BRF:er i Göteborg med omnejd och fixat krångliga passersystem som andra företag gett upp på.
Våra kunder ringer inte bara när något är trasigt, de ringer när de planerar, när de undrar, när de behöver råd. För vi är inte bara tekniker, vi är deras teknikpartner.
Behöver du hjälp?
Från vårt kontor på Argongatan i Mölndal täcker vi Göteborg med omnejd. Vi åker gärna längre om jobbet är rätt, men vårt fokus är att vara tillgängliga för våra lokala kunder.
När du ringer 031-40 10 80 får du tag på en av oss och inte en telefonist som ska koppla dig vidare. Det är så vi alltid gjort det, och det är så vi kommer fortsätta göra det.